21 Kasım 2009 Cumartesi

Yeşil Mercimek Salatası

Tarifini Portakal Ağacı'nda gördüğüm bu salata kelimenin tam anlamıyla mükemmel oldu. Akşam yemeğinde ablamla bayıla bayıla yedik.
Aslında bugün mercimeği başka birşey için pişirmiştim. Ama baktım ki tahmin ettiğimden fazla olacak, ben de hemen kalanıyla, daha önce tarifini gördüğümü hatırladığım bu salatayı yaptım.
Ben fotoğrafları ekliyorum. Tarife buradan ulaşabilirsiniz.
Tabi şimdi şöyle bir soru çıkıyor ortaya "mercimeği asıl ne için haşlamıştın?" Dün, içinde çok güzel yemek tarifleri olan bir blog keşfettim. Gez gez, zor ayrıldım başından uykum gelince. Sabah da kaldığım yerden devam ettim. Ve çok lezzetli görünen bir pizza tarifine rastladım. Pizza diyince tabi hemen aklınıza bildiğimiz pizza geldi. Ama bu öyle değil. Yeşil mercimekli pizza :) Adını duyunca "pff ne alaka" gibi bir tepki verilebilir tabi. Ama çok lezzetli görünüyorlardı. Dayanamadım girdim mutfağa. Hamurumu yoğurdum, harcımı hazırladım. Kalan mercimekle yukarıdaki salatayı yaptım. Ama itiraf edeyim salatam pizzalarımdan daha iyi oldu. Aslında tarifin hiç suçu yok. Tamamen benim hatam. Harcını biraz daha ıslak hazırlamalıydım sanırım. Çünkü piştikten sonra üstleri biraz kuru oldu. Ama yine de güzel oldular bence. Zaten ben hamursuz felan sadece harcı bile yiyebilirdim. Çünkü çok güzel olmuştu. Sadece o karışımı yemek olarak bile pişirebilirim ilerde. Tarifin orjinali burada. Ama ingilizce. Fotoğraflarım da burada, gerçi bu sefer pek kaliteli çekememişim;
                                     
                                     
                                    

Malzemeler:
1 su brd. yeşil mercimek
1 büyük soğan
1 diş sarımsak
1 çorba kaşığı domates salçası
1 büyük domates
1 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz, pulbiber, kırmızı biber, kimyon
Çay kaşığının ucuyla tarçın.

Yapılışı: Küçük bir tencerede mercimekleri 2 su brd. su ile pişmeye bırakın. Orta boy bir tavaya yağı ve yemeklik doğranmış soğanı koyup, soğanlar hafif ölünceye kadar karıştırın. Domates salçasını da koyup kavurun. Kabuğu soyulup doğranmış domatesleri ekleyin. Mercimek piştikten sonra suyunu süzüp, tavadaki karışıma ekleyin. Baharatlarınızı da ekip karıştırın.
Tarçın yakışır mı diye düşünmüştüm ilk ama, tarçın özellikle güzel bir tat katıyor bence buna. Eğer iç pilavı, zeytinyağlıları seviyorsanız bunu da seveceğinize inanıyorum.
Hamurun tarifini vermiyorum. Bildiğiniz normal, mayalı, pizza hamuru.
Afiyet olsun.



2 yorum:

  1. Denizcim salata ve minik pizzaları çok beğendim.
    Ellerine sağlık .Ayrıca üstte yaptığın oyuncakta harika mutlu haftalar öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Derya.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma