21 Şubat 2010 Pazar

Düşünmeye devam...

Bugünlerde aklım çok fazla meşgul. Geceleri yatağa yattığım dakikada düşünmeye başlıyorum. İlham perileri bana geceleri uğruyor sanırım. Belki de herkese öyle oluyordur bilmiyorum ama gerçekten de uyuyana kadar kafamda bin bir tilki dolanıyor. Giysilerden, aksesuarlara, yemeklerden, boncuklara, fotoğraflara her konuda düşünüyorum. Yastığımın altına bir kağıt ve bir kalem koydum ki aklıma güzel bir fikir gelirse unutmayım diye.
Ama gelin görün ki elim hiçbir şeye gitmiyor. Ya eksik malzemeler oluyor, ya başladığımda sıkılıyorum, bitirmiyorum, ya da istediğim gibi olmuyor. Sonuç olarak elime hiçbir şey geçmiyor. Boncuklarla ilgili çok güzel fikirlerim vardı. Güya geçen aylarda onunla ilgili çalışmalara başlayacaktım. O da aynı şekilde oldu ve nasıl ördüğümü hatırlayamadığım için başlayamadım. Araştırmaya, tekrar öğrenmeye de istekli olmadım.
Ne kadar devam eder bilmiyorum ama, bu aralar yeni fikirlerle değil -ne kadar çok fikrim olsa da, tek tük tariflerle çıkacağım karşınıza.

Onun dışında; kafayı bu aralar vampir dizileriyle ve David Boreanaz'la bozdum. Gece gündüz bilgisayarın karşısında oturup bu dizileri izliyorum. Adamı görünce tuhaf bir sırıtma beliriyor yüzümde : ) Daha çok dizide ya da filmde rol alsaymış keşke diye yakınıyorum bazen. 

Bugün ise geçenlerde dizilerden arta kalan zamanımda yaptığım bir kurabiyeyi paylaşacağım. Fikir olarak, Sevgililer Günü tariflerimden biri olan Çikolatalı Pirinç Patlağı'nın çikolatalı sosundan yararlandım. Krema ile çikolatanın karışımından. Çikolatayı normalde tereyağı ile benmari usulü eritirdim ve donduğunda sertleşir, donuk görünür ve gerçek çikolata gibi sert bir yapısı olurdu. Ancak çikolatayı, kaynamak üzere olan kremada eritince daha parlak, donduğunda etrafa sürülmeyecek kadar yumuşak ve daha lezzetli olduğunu farkettim (gerçi bunu benden önce farkedenler mutlaka olmuştur). Ve bunu kurabiye arasına sürerek kullanmayı denedim. Yiyenler beğendi. Ben de tekrar yapmayı düşünecek kadar beğendim :)


Çikolata Dolgulu Kurabiye
Malzemeler
125 gr margarin
1 yumurta
2/3 çay brd. toz şeker
1 portakalın kabuğu, rendelenmiş
Yarım paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
40 gr çikolata
3 çorba kaşığı krema
Yapılışı: Bir kapta yumurta ve şekeri çırpın. Yumuşatılmış margarini ekleyip iyice karıştırın. Rendelenmiş portakal kabuğunu da ekleyip karıştırın. Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu karıştırıp yumurtalı karışıma ekleyin. Ellerinizle yoğurmaya başlayın. Hamur ele yapışmayacak hale gelene kadar un ekleyin. Hamuru 2-3 mm kalınlıkta açıp yuvarlak bir kalıpla kesin. Kestiğiniz parçaların yarısını, daha küçük bir yuvarlak kalıpla keserek simit şekli verin. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 10-15 dk pişirin. Kremayı küçük bir cezvede ısıtın, kaynamadan önce çikolata parçalarını ekleyip karıştırın. Ocaktan alıp pişen kurabiyelerin üzerine sürün. Diğer parçayla üzerini kapatıp yarım saat buzdolabında veya dışarıda beklettikten sonra servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Lezzetliye de benziyor. Daha az düşün daha çok iş yap bence. Neyse öptüm. ÖZNUR

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma