23 Mart 2010 Salı

Yaban Mersinli Kek

Bahar geldi çoktan, bütün ağaçlar çiçeklerle kaplandı. Gerçi havaya henüz güvenilmiyor ama yine de çıkardık montları üzerimizden. Ah bir de yemyeşil çimlerde piknik yapsak, şööyle denize karşı olsa. Esse hafiften, sonra üşütsek : ))) akşama mide ekşimeleriyle eve dönsek : ))) yatak döşek yatsak, işe gitmesek : )))
Tamam cıvıttım, uzatmıyorum. Ama isterdim doğrusu.

Şimdi efendim, iki gündür kıvranıyordum ne yapsam, ne yapsam da blogumun gönlünü alsam diye. Hani doğru dürüst yazamıyorum ya bu aralar. O sebepten. İşte ben de evde yaban mersini kurusu olduğunu hatırladım ve kekini yapmaya karar verdim.
Yaban Mersinli Kek
Malzemeler:
2 yumurta
50 gr margarin
1 çay brd. süt
1 çay brd. tozşeker
1,5 su brd. un
1 paket kabartma tozu
Yarım paket vanilya
1 çay brd. kurutulmuş yaban mersini
Yapılışı: Fırını 180 dereceye ayarlayın. Bir kapta yumurtaları ve tozşekeri iyice çırpın. Ayrı bir kapta un, vanilya ve kabartma tozunu iyice karıştırın. Yumurtalı karışıma yumuşatılmış margarini de ekleyin, biraz çırptıktan sonra sütü de ekleyip çırpın. Margarin minik parçalara ayrılınca unlu karışımı ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırın. En son yaban mersinlerini katıp, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökün. Fırında kabarıp, üstü kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun..


24/03/2010 dan gelen not : Sabah havayı görür görmez yukarıdaki yazı aklıma geldi. Gerçekten güvenmemek gerekiyormuş henüz havaya. Montları geri giydik yani :)))
Bir de soğuk mu aldım naptım hapşırıp duruyorum. Dün gece keşke başka şeyler dileseymişim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma