9 Eylül 2010 Perşembe

Fincanda Cevizli Kadayıf

Ramazan bitti ben tatlı tarifi veriyorum :) Hem de Ramazan'da en çok yenen tatlıdan. Gerçi bayram bugün. Hemen yapıp, misafirlerinize ikram edebilirsiniz. Hemen dediğime bakmayın yine sürüyor hazır olması 1-2 saat.
Ben bunu bir hafta önce felan yaptım, ama evde internetim olmadığı için, ha oldu ha olacak diyerek bugüne kadar erteledim. E artık bugün de yayınlamazsam ne zaman yayınlıcam artık.


Bu kadayıfı yapmak öyle çok zor değil aslında. Ben de ilk kez yaptım. Eskiden annemle teyzem yaparken izlemiştim bir defa. Yapmadan önce de netten bir daha baktım neye benzemesi lazım diye.Yetenekliyim yani onu demeye çalışıyorum :)))) Şaka bir yana gerçekten yapması çok basit. Sadece şerbette bekleme süresi ve fincanda şekillendirme kısmı biraz oyalıyor.

Fincanda Cevizli Kadayıf
Malzemeler
Yarım kilo yaş tel kadayıf
125 gr. eritilmiş margarin/tereyağı
2 su brd. dövülmüş ceviz
1 çorba kaşığı şeker
3 su brd. tozşeker
3 su brd. su
Birkaç damla limon suyu

Yapılışı: Öncelikle şerbet için bir tencereye suyu ve şekeri döküp kısık ateşte kaynamaya bırakın. En son birkaç damla limon suyu ekleyip soğuması için bir kenara alın.
Büyük ve derin bir kaba kadayıfın tamamını alın ve ellerinizle havalandırın. (Eğer kadayıfınız havası alınmış torbalarda ve sıkışık ise bu işlemden önce kadayıfı yavaşça birbirinden ayırmanız gerekecek.) Eritilmiş ve soğumuş olan margarinin bir kısmını üzerinde yavaşça gezdirerek dökün ve her tarafına karışması için alt üst getirerek ve didikliyormuş gibi hareketlerle iyice yedirin. Geri kalan kısmını da aynı şekilde döküp kadayıfa yedirin. Bu işlem sonunda bir tepsiyi biraz yağlayın ve yanınızda hazır bulundurun. Dövülmüş cevizi 1 çorba kaşığı şekerle karıştırın bir kapta. Ellerinizle kadayıftan bir parça alıp -becerebiliyorsanız bir kahve fincanının içinde dolayarak, ortasında küçük bir boşluk kalacak şekilde sarın. -ki ben beceremediğim için iki parmağıma doladıktan sonra avcuma alıp ortasını açtım ve cevizden bir çay kaşığı kadar koyup, hepsini fincana koydum ve biraz baskı uykuladım. Ama çok bastırmayın ki kadayıf telleri birbirine çok girip hamur gibi olmasın. Zaten sonra yerken açılmıyo sert oluyor :) O yüzden çok bastırmayın. Fincanı ters çevirip kadayıfı içinden çıkarın ve tepsiye dizin. Bütün kadayıf bitene kadar aynı işlemi yapın. 200 derecede ısıtılmış fırına koyup altlı üstlü kızarana kadar yaklaşık 30 dk. pişirin. Fırından çıkar çıkmaz soğuyan şerbeti üzerlerinde gezdirerek dökün. Tepsiniz çok büyükse şerbet çok ince kalacağından başka derin ve daha küçük bir tepside veya borcamda da şerbetleyebilirsiniz. Şerbetini iyice çekip soğuduğunda üzerlerini ceviz veya hindistancevizi ile süsleyip servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma