24 Ekim 2010 Pazar

Snickerdoodle (Tarçın kaplamalı) Kurabiyeler

Sürekli yemek bloglarını gezerim ben. Mutlaka bir fırsat yaratıp hiç vaktim olmasa bile bir kaçamak yapar takip ettiğim sitelere bir göz atarım. İşim şu sıralar çok yoğun değil. Dolayısıyla buna daha çok vaktim oluyor. En çok rastladığım tariflerden biri bu. Snickerdoodles. Türkçe bir karşılığı yok sanırım. Tarçında yuvarlandığı için tarçınlı kurabiye diyenler var. Öyle de olur. Ama ben asıl ismini daha çok yakıştırıyorum ona.
Neyse işte çok sık rastlıyordum ama bir türlü yapmaya cesaret edemiyordum. Çünkü tarçın ve tozşekerini karıştırıp hamurunuzu bunun içinde yuvarlıyorsunuz. Ve ben de dışında tozşeker olan şeylerden pek hazetmiyorum. Cıyır cıyır oluyor. Ama güzel bir de çekiciği vardı kurabiyelerin. Yani birgün illa yapacaktım. Ve yaptım. Görüntüleri beklediğim gibi olmadı. Ama yine de tadları harika. Tarifi use real butter'dakine göre yaptım. O da Martha Stewart'ın tarifini kullanmış. Yalnız küçük bir not; ben tarife göre birebir yapmama rağmen hamur çok yapışkan oldu. Sitedeki gibi öyle yusyuvarlak hamur topları olmadı benimkiler. Parçaları kaşıkla alıp tarçınlı karışımda yuvarladım. Çok da katı bir hamur olmuyormuş zaten ama benimki çok yapışkandı.





Snickerdoodles
Malzemeler
3 su brd. un
227 gr tereyağı veya margarin
1,5 su brd. tozşeker (ben 1 kullandım)
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 çimdik tuz
2 yumurta

2 çay kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı tozşeker

Yapılışı: Önce fırını 180 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın. Bir kapta un, tuz ve kabartma tozunu karıştırın. Başka derin bir kaba yumuşamış ve küp küp kesilmiş tereyağını alın ve mikserle iyice çırpın. 1,5 su brd. tozşekeri ekleyip birbirine iyice karışana kadar çırpmaya devam edin. Yumurtaları da ekleyip tekrar çırpın. Karışım birbirine iyice karışınca unlu karışımı yavaş yavaş ekleyin. Yavaş ayarda karıştırın. Hamurun üstünü kapatıp buzdolabında 1 saat bekletin.
Küçük bir kasede 2 çay kaşığı tarçını ve 2 çorba kaşığı tozşekeri karıştırın. 1 saatin sonunda hamuru çıkarıp parçalar koparın ve tarçınlı karışımda yuvarlayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye büyük aralıklarla dizin. (Hamurdan büyük parçalar koparırsanız kurabiyeleriniz de büyükçe olur. Ceviz büyüklüğünde parçalar uygun oldu benim için.) Fırında 10-15 dk pişirin.
Ağzı kapalı bir kapta 3 gün bekleyebilirlermiş.

Afiyet olsun :)



4 yorum:

  1. O kadar güzel görünüyor ki..! :)
    Tarçın kokusu buraya kadar geldi sanki.
    Ellerine,gönlüne sağlık arkadaşım.
    Mutlu pazarlar!

    YanıtlaSil
  2. selamlar arkadaşım ellerin dert görmesin.sper ötesi görünüyor.ne cici tariflerin var maşallah.allahım nazardan saklasın canım.bloğun çok sıcak ve içten.ben de sımsıcak sevgilerimi bırakıyorum sana...tarçın kokusunu çok seviyorum.inşallah deneme fırsatım olur bunu...

    YanıtlaSil
  3. çay ve bu güzel kurabiyeler bide yanına güzel sohbet ohhhhhh:))))

    YanıtlaSil
  4. MIMMMM, KEŞKE BİZE DE DÜŞSEYDİ!!!

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma