9 Nisan 2012 Pazartesi

İşyerinde Kahvaltı, Ispanaklı Rulo Börek

İşyerinin tek kadın çalışanı olarak kimi zaman hayıflansam da, kimi zaman iyi ki başka bir kadınla çalışmıyorum diyorum. Kadının doğasından mıdır nedir, birkaçı biraraya gelirse o ortamda bir gerginlik yaşanması an meselesi oluyor. O yüzden erkeklerle çalışmak kimi zaman daha kolay oluyor. Tabi ki insan bazen hemcinse ihtiyaç duyabiliyor. Onun yeri de ayrı oluyor. Uzun zamandır arkadaşlardan biri laf atıp duruyordu bir ıspanaklı börek olsa da yesek diye. Ben de sonunda dayanamayıp bu böreği yaptım. Birgün öncesinden hazırlayıp buzdolabına koydum. Bir gün dolapta bekledi ve gece pişirip, sabah da işyerime götürdüm. Kahvaltıda hep beraber yedik. Bu börek onları bir süre daha idare eder herhalde :)



Ispanaklı Rulo Börek
Malzemeler
3 adet yufka
1 yemek kaşığı yoğurt
3/4 su brd. süt
1 yumurta
2 yemek kaşığı sıvıyağ

3 su brd. kadar yıkanıp doğranmış ıspanak
1 adet büyük boy soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
Pul biber, karabiber, tuz

Üzeri için 1 yumurta sarısı

Yapılışı: Küçük bir tencereye yağı koyup ısıtın. Yemeklik doğradığınız soğanı hafif pembeleşene kadar kavurun. Üzerine salçayı ekleyip iyice karıştırın. Ispanağı, tuzu ve baharatları da ekleyip güzelce karıştırın. Arada bir karıştırarak 2-3 dk kavurun. Ispanaklar tam pişmesin. Ocaktan alıp 10-15 dk bir kenarda ilk sıcağını atması için bekletin.
Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısınmaya bırakın. Bir kasede yoğurt ve yumurtayı çırpın. Yağı ve sütü ekleyip iyice karıştırın.
Yufkalardan birini alıp düz bir zemine serin. Yarısına, her tarafına gelecek şekilde hazırladığınız sütlü karışından sürün. Diğer yarısını üzerine kapatın. Bu kısmın da alt tarafına doğru sütlü karışımdan yayın. Düz olan kısma uzunlamasına, kenarlarda 2 cmlik boşluk bırakarak ıspanaklı içten yayın. (Biraz geniş yayın ki sararken içli kısım iki kat olsun. İç sadece ortasında kalmasın.) Kenarları kapatıp biraz sıkı olacak şekilde sarmaya başlayın. Ispanaklı bölüm iki veya 3 defada sarılmalı. Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayıp bütün ruloları uzunlamasına 5'er parçaya dilimleyin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralarında çok fazla boşluk kalmayacak şekilde yerleştirin. Kalan sütlü karışımı bir kaşığın tersiyle azar azar üzerlerine sürün. Isınmış fırında üzerleri kızarana dek pişirin.

Afiyet olsun.




8 yorum:

  1. Benim çalıştığım yerde de bayanlar ağırlıklı ve tıpkı dediğin gibi gerginlik yaşanması an meselesi. Bazen ben de keşke bu kadar çok bayan olmasaydık diyorum. Konumuza dönersek börek nefis görünüyor, eminim beyler çok beğenmiştir. Ellerine sağlık, sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) zor gerçekten.
      Teşekkür ederim güzel yorumun için.

      Sil
  2. ah zaten kadın kadının düşmanı ya vallahi:))
    börekler süper süper ellerine sağlık:)
    şu kelime doğrulamayı kaldırsan çok güzel olur bizler için.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah hiç farkında değildim. düzelteyim ayarlarını. ben de sinir oluyorum kelime doğrulama olayına :))
      Teşekkürler uğradığın için.

      Sil
  3. Epeydir yapmamıştım ıspanklı börek,en kısa zamanda bir tepsi dolusu yapmalıyım..
    Nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. ooof goruntuye bak olsa da yesem harıka gorunuyor canım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma