8 Eylül 2012 Cumartesi

İğneada Gezisi

Geçenlerde bir Cumartesi günü İğneada'ya gittik ailece. Şehir merkezinden uzaklaşmak, ağaçlarla çevrili yollardan geçmek, en önemlisi de suya yakın olmak bana çok iyi geldi. Bir dahaki sefere mutlaka tam bir gezi yapmak istiyorum orada. Etraftaki gölleri görmeyi, çam kokulu ormanlarında yürüyüş yapmayı istiyorum.
Sürekli seyir halinde olunca ve etraf hep ormanlık olunca pek fazla manzara fotoğrafı çekemedim. Ama o orman ve deniz havası bile yetti bize :)

Yolda bir ara dayanamayıp durduk ve böğürtlenlerin tadına baktık.

Yine yol kenarında gördüğümüz bir ağacın sırf ne meyvesi olduğunu görmek için durduğumuzda, daha önce hiç karşılaşmadığımız bu minikleri gördük..

İçinden geçtiğimiz dere.. İnip biraz suyla oynadık burada :)

Meşe ormanı.. Harika bir manzara olduğunu söylememe gerek yok sanırım..

Ve, daha önce hiç tattınız mı bilmiyorum ama tenekede tavuk çok lezzetli birşey. Sınırda, Beğendik Köyü'ne yakın, deniz kenarında, bir aile tarafından işletilen küçük bir yer burası. Kendi yemeğimizi beklerken birkaç fotoğraf çekmeme izin verdiler sağolsunlar. Böylece neye benzediğini, nasıl yapıldığını gösterebileceğim sizlere.

Öncelikle tenekenin geleceği yer özenle düzleştiriliyor ve bir tencere içinde sebzeler ve sebzelerin ortasından çıkan demir bir çubuğa, dik bir şekilde yerleştirilmiş tavuk buraya konuyor. Teneke bunların üzerine kapatılıp hava almaması için iyice bastırılıyor yere. Etrafına ve üzerine közler konuyor kürekle. 1 saatten fazla pişiriliyor. Tavuğun dışı çıtır çıtır oluyor. Sebzeler çok iyi bir şekilde pişiyor.

Yemeğimizi de yiyip, biraz dinlendikten sonra dönüş yoluna çıktık.