23 Şubat 2013 Cumartesi

Çikolata Soslu Haşhaşlı Kareler

Bu ara yazı yazmak konusunda sıkıntı çekiyorum. Zaten pek vaktim de yok oturup uzun uzun yazmaya. Evdeki hengameyi görmeniz lazım :) O sebeple, yine Şubat tatilinde burada olan yeğenim için yaptığım bir keki paylaşıp huzurlarınızdan ayrılacağım.




Çikolata Soslu Haşhaşlı Kareler
Malzemeler
4 yumurta
1 su brd. tozşeker
1 su brd. süt
1/2 su brd. sıvıyağ
2 yemek kaşığı yumuşak kase margarin
1 çay brd. damla çikolata
3 yemek kaşığı sarı haşhaş
1 paket kabartma tozu
2,5 cup un
Sosu için
1 su brd. damla çikolata
1 çay brd. krema

Yapılışı
  • Tozşekeri ve margarini derin bir kaba alıp mikserle 2-3 dk boyunca çırpın. Yumurtaları tek  tek ekleyerek çırpmaya devam edin. 
  • Sıvıyağı ve sütü de ekleyip karıştırın. 
  • Unu ve kabartma tozunu ayrı bir kasede karıştırıp sıvı karışıma ekleyin. Tahta bir kaşıkla güzelce karıştırın malzemeleri.
  • Haşhaşı ve damla çikolataları da ekleyin karıştırıp tüm malzemeyi yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen fırın tepsisine döküp üzerini düzleyin.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında kek hafif kabarıp üzeri kızarana dek pişirin. Kürdan testi yapıp keki fırından alın. 
  • Bir cezveye kremayı alın. Kısık ateşte kremayı ısıtın. Kaynamamalı.
  • Damla çikolataları bir kaseye alın ve kattle'ın üzerine (benmari) oturtun. Üzerine sıcak kremayı dökün ve karıştıra karıştıra eritin çikolatayı. 
  • Soğuyan kekin üzerine çikolata sosunu döküp bir spatula ile güzelce yayın. Dilimleyip servis edebilirsiniz. 
Afiyet olsun. 

Görüşmek üzere.


9 yorum:

  1. ellerinize sağlık hafif bir lezzet.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Deniz'cim ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ENFES GÖZÜKÜYOR
    ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik

    cok güzel olmus canim

    :-)))

    YanıtlaSil
  5. Bunu da çok beğendim, hepsini hepsini hepsini hepiciğini çok beğendim Deniz. En güzel şekilde bitecektir o hengame, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık,sarı haşhaşı bilmiyordum,tadı acaba farklı mı? Ben hep mavi-mor arası haşhaşı kullanıyorumda.

    YanıtlaSil
  7. Canım bi önceki yazını şimdi okudum.Çok iyi anlıyorum seni,üç kız kardeşiz bizde ve bibirimizden çok farklıyız.Şu anda aynı evde yaşadığımızı düşünemiyorum bile:((
    Umarım biran önce huzursuzluk filan biter,geçer.
    Yeni ev iyi gelir size:
    Bu arada çkolatalı karelerde nefislerr.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Görsellik gene müthiş. Bugün bir gariplik var ben de karnım tok ama gördüğüm her şeye imreniyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Canım, uzun zamandır yoktum ve sayfana baktığımda yine çok güzel tarifler buldum. Bu kekin tadını hayal edebiliyorum sanki.
    Kolay gelsin diyeceğim ama zaten şu sıralar bitmiştir taşınma durumları.
    Sana yeni evinde mutluluk ve huzur dilerim canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma