4 Nisan 2013 Perşembe

Tuhaf Şeyler / Etamin Çerçevesi

Epeydir evde internetimin olmayışı beni eski hobilerime dönmeye itti. Aslında eski hobilerim derken, yapmayı uzun zamandır düşündüğüm ama gezmekten fırsat bulamadığım çalışmalardı :)

İlk olarak, uzun zamandır tablo olarak kullanılmayı bekleyen mukavvamı boyamaya çalıştım. Çalıştım diyorum çünkü çocukluğumdan beri fırçayla çalışmayı hiç sevmem. Kuruboya veya pastellerle çok güzel resimler yapan ben, suluboya veya guaj boyada felaketler çıkarıyordum ortaya. Dolayısıyla neler yaparım en basitinden diye düşünürken tek renk zemine çiçekler yapayım dedim ama başarılı olamadım :) E bu sefer de manzara olsun bir deniz, kırlar, çiçekler dedim, yok yine olmadı. Sonunda sinirle, üzerinde siyah boya olan fırçayı rastgele savurdum mukavvaya. Çok üzüldüm sonra ama iş işten geçmişti. Ben de geçirdim elime saç boyama eldivenlerini, parmaklarımla rastgele boyadım. Öyleydi böyleydi derken böyle bir resim yaptım. Duvara çakabildiğim tek çiviye de astım resmimi. Ama biraz daha internetsiz kalırsam etrafı da dolacak :)

 
 

Daha sonra, kış başında ağaçlardan topladığım çubukları kullanarak, akşamları otururken işlediğim etaminleri değerlendirmek amacıyla iki kenarlı bir çerçeve yaptım.
 

Henüz duvarda asacak yerim olmadığı için böyle çektim fotoğraflarını :)


Etamin parçasına işlediğim kalp şeklini değerlendirmek ve düzgünce duvara asmak için böyle bir çerçevevari bir şey yaptım :)) Aslında kasnağında bırakıp öyle asacaktım ama farklı olsun istedim, başka o boyda kasnak da olmayınca kıyamadım yani :))
 


Yapılışı işte bu kadar basit :)
Çubuklardan birine, asma yeri yapmak için ip (veya hasır ip de yakışacaktır) sarıyoruz.
Kumaşın alt ve üst kısmına iyi bir yapıştırıcı ile bu çubukları yapıştırıyoruz. İşte bu kadar :)
Benimki biraz küçük bir çerçeve oldu ama daha büyüğünü de yapmayı düşünüyorum.
Bir sonraki yayınlayacağım çalışma da bu çubukları boyayarak yaptığım bir çerçeve. Onun fotoğrafları da hazır olur olmaz paylaşılacak.
Dedim ya o duvar dolacak :)))

Sevgiler..

10 yorum:

  1. Deniz'cim etamin işini çok severim uzun zamandır yapmadım eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Deniz ben o tabloyu pek sevdim,kızıma benzemiş o benim:)
    Ayrıca etaminde çok güzel olmuş.
    Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel uğraşlar bunlar etamine bende hevesliyim ama hep heveste kalıyor:)
    ellerine sağlık tabloda güzel olmuş bu arada demeden geçmeyim.

    YanıtlaSil
  4. Ben de benzer bir şey denemiştim elimdeki kuru gül dallarıyla.Bu fikir de çok güzel olmuş.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bende yağlı boya yapıyorum ve çoğu zaman fırça kullanmıyorum aynen senin gibi ellerimle güzel şeyler çıkıyor ortaya.Etamin merakımda vardı bi ara bikaç minik bişey yaptıktan sonra bi kenara koydum malzemelerimi.Şimdi sende görünce aklıma soktun çok özendim birden:)çok sevimli şeyler yapmışsın çok yaratıcı.Resminde çok olmuş Deniz.Kızın üstünde sanki siyah bir tütü var gibi çok ama çok şirin.Yaratıcığının hiç bitmemesi dileğimle;)

    YanıtlaSil
  6. Canım, senin bu becerikliliğine ve yaratıcılığına bayılıyorum. Süpersin gerçekten.
    Bu çerçeveyi yapmayı nasıl akıl ettin? Kırk yıl düşünsem bile asla aklıma gelecek birşey değil.

    Tablona gelince de, renkler güzel olmuş ve sen, o an için hissettiklerini dökmüşsün aslında. Onun için de güzel olmuş bence. Duvarda da çok hoş görünüyor.
    Ellerine sağlık canım. Anlaşılan internetin gelmezse, senin ev sanat müzesi gibi olacak:))
    Yeni eserlerini bekliyoruz canım...
    Sevgiler gönderiyorum sana...

    YanıtlaSil
  7. Ay çok guzel olmuş ellerinize saglık takipteyim

    YanıtlaSil
  8. birşeylerle uğraşmak, kendinden birşeyler ortaya çıkarmak çok güzel...yağlı boya bir tutku zaten, ben de çok uğraştım, etamin desen o ayrı bir zevk, mutlaka vardır bitirmek üzere olduğum bir parça, çok seviyorum...yaptıkların çok güzel olmuş, yaratıcı fikirler, devamını bekliyoruz, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Elimde şuan etamin ve kasnak, kahve fincanı şablonu ararken sen çıktın karşıma :D bu kalbe bayıldım, bunun şablonu var mı ? Ben de kasnakta bırakmayı düşünüyordum ama kasnağımın rengi çok güzel, kıyamıyorum. Bundan yapıcam Deniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de benzerini Pinterest'te görüp kendi etamin kumaşımın deliklerine göre şablon hazırlamıştım Excel'de. Aslında şeklin alt kısmı hatalı oldu, farketmişsindir belki. Ben ön hazırlığımı iyi yapmadan başlamıştım o yüzden çok zorlandım başlarda. Parçaları önceden şablon üzerinde ayırırsan daha kolay olur. Ben biraz kafama göre çalışmıştım. Kolay gelsin şimdiden :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma