28 Mayıs 2014 Çarşamba

Oje ile Kumaş Boyama

Merhabalar.
Farklı bir uygulamayla geldim bugün. Konumuz kumaş boyama (uzmanım sanki^^ ).
Konu blogculuk olunca, fotoğraf çekmek ve fotoğraflarda kullanılacak farklı eşyalar peşinde koşmak da işinizin bir parçası oluyor. Malum zevkinize göre her aradığınızı bulamıyorsunuz veya çok pahalı oldukları için her şeyi de alamıyorsunuz. Fotoğraflarda benim kullanmayı en sevdiğim şeylerden biri peçeteler. Kağıt, kumaş farketmiyor. Bol çeşidi seviyorum. Peçetelerimi genelde Tepe Home'dan alıyorum ama artık çok fazla para harcamak istemediğim ve daha kendi istediğim desenlerde peçeteler için işin ucuzuna kaçmayı tercih ediyorum. Geçen sene aldığım iki metre beyaz kumaşı kesip, akrilik boyalarla birkaç deneme yaptım ve çok severek kullanıyorum o peçetelerimi. Fantaziye kaçmadığım sürece herhangi basit bir deseni uygulamak zorlamıyor beni.
Geçen günlerde de neden olmasın diyerek ve biraz da çekinerek ebru yöntemi kullanmayı denedim. Akrilik boya su üzerinde durmadığı için boyaya yön veremedim ve şekilsiz olmasına rağmen hoşuma giden, bir peçetem oldu.

Fotoğraflar çizgi çizgi oldu yükleyince ama aslında bu çizgiler yok.
 
Hal böyle olunca ojelerin bir ihtimal su yüzeyinde duracağını düşünerek ojelerle denemeye karar verdim. Düşündüğüm gibi tam da istediğim sonuçları aldım.
 




 
Tek yapmak gereken geniş, su dolu bir kaba ojeleri hızlıca dökmek. Birkaç küçük kürdan darbesiyle boyayı yaymak ve kumaşı boyanın üzerine yerleştirmek. Ve bütün bunları hızlıca yapmak gerekiyor çünkü ojenin kuruduğu ve yoğun olduğu yerler kumaş kuruduğunda dökülüyor. Bu yüzden kullanacağımız ojeleri dökmeye başlamadan önce kapaklarını açıyoruz ve iki şişeyi birlikte dökerek hızlıca çalışıyoruz :) ve fazla desen fantazisi yapmıyoruz :))
İşte böyle. Güzel bir yöntem renkli peçeteler için.
 
Görüşmek üzere..
 
 

4 yorum:

  1. Süpermiş :))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Dahiane bir fikir olmus bu denizim
    ebruliyi aratmayacak desenler cikmis ortaya tam benlik
    biliyormusun
    tek bende olan objeyi severim fikrine saglik canim
    selam ve dua ile öptüm seni

    YanıtlaSil
  3. aa ne kadar ilginç , ebru gibi olmuş..

    YanıtlaSil
  4. Kumaş boyamayı çok severim baya da uğraştım bu işle ama ojeden hiç aklıma gelmemişti.Süper bir fikirmiş bu teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma