1 Ağustos 2014 Cuma

Doughnut / Donut 2

Merhabalar. Yepyeni bir aya başladık. Benim en sevdiğim ay :) Ve yazın çok yakında biteceğinin de habercisi bir ay :) Eh olsun ben zaten sıcakları çok sevmiyorum, bahar insanıyım. Yaz gelsin diye dört gözle bekleyip yaza doyamayanlar düşünsün :)) Bir de öğrenciler ve öğretmenler :) Bir de yazlıkçılar, otelciler felan..
Biz de haftaya Salı günü Balıkesir, Burhaniye'deki ablama gideceğiz. Yani bugün itibariyle 9 gün yan gel yat günleri benim için. Seviyorum böyle tatil arası birkaç gün çalışıp sonra yine tatil olmasını. Anca o zaman iş günleri güzel geliyor :))
Geçenlerde Tarçınlı Minik Çöreklerin tarifini verirken bahsetmiştim doughnut yaptığımdan. Yeğenim Güner'in isteği üzerine yapmıştım. Ne hayallerle, süsleme ümitleriyle başlamıştım ama sonu yine gördüğünüz gibi oldu :)




Doughnut / Donut 2
Malzemeler1 su brd. ılık süt
1/3 su brd. eritilmiş tereyağı / margarin
1/2su brd. tozşeker
2 çay kaşığı kuru maya
1 yumurta
2,5-3 su brd. un
Tuz
Kızartmak için sıvıyağ
İçine doldurmak için eritilmiş çikolata, aromalı krema, marmelat, meyve püresi vs.

Yapılışı
  • Hamur için ılık süte mayayı ekleyin birkaç dk bekletin.
  • 2 su brd. unu bir kaba alıp üzerine tüm malzemeleri ekleyin ve parmaklarınızla karıştırmaya başlayın. Un eklemeleri yaparak yumuşak sıkınca ele yapışan bir hamur elde edene dek yoğurun. Kabın üzerini temiz bir bezle kapatıp iki katına çıkana dek mayalandırın.
  • Mayalanmış hamuru unlu bir zemine alıp 4 eşit parçaya kesin. Her bir parçayı yarım cm kalınlığında açıp bardakla yuvarlaklar kesin. İsterseniz ortalarını da daha küçük bir kalıpla kesip halkalar elde edebilirsiniz.


  • Bir tencereye 2 parmak yüksekliğinde sıvıyağ koyup kızdırın. Hamur parçalarının her iki tarafını da 2'şer dk kızartıp yağdan alın.
 
  • İçlerini, bir sıkma torbasına doldurduğunuz malzeme ile doldurun.
  • Üzerlerini renkli eritme şekerleri kullanarak veya çikolata kullanarak süsleyip servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun..

Görüşmek üzere.

4 yorum:

  1. The are so beautiful
    and delicious!

    Have a nice weekend :)

    YanıtlaSil
  2. cok lezzetlı duruyor ellerıne sağlık ıyı tatıller

    YanıtlaSil
  3. Tabii çok güzel de beni hamur açma işi falan aşıyor. Sana iyi tatiller diliyorum. Eline sağlık.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma