17 Eylül 2014 Çarşamba

Cevizli, Hindistancevizli Makaronlar

Siz sever misiniz bilmem ama ben pek fanı değilimdir hindistancevizinin. Yani tat olarak sorunum yok kendisiyle ama rendesinin yapısı gereği pek de çekici gelmez. Tat olarak sorunum yok dedim ya, gerçekten girdiği yiyecekleri severim. Sadece o kuru, odunsu hali sanırım hoşuma gitmeyen. Ama işte o kuru, odunsu şey, yumurta akıyla birleşip, harika kurabiyeler ortaya çıkarabiliyor. İlk kez geçen aylarda denediğim hindistancevizli makaronlar'ı hatırlarsınız. Onlarda çilekli sos kullanarak fark katmıştım tarife. Bu sefer hindistancevizini, cevizle birleştirdim. Çok şahane oldular. Cevizin tadı, hindistancevizinin yapısı, yumurta akının verdiği yumuşaklık... Gerçekten harika. Yediğim ve canımın çektiği tek kurabiyeler bunlar oldu. Tekrar yapmak için sabırsızlanıyorum.
Eğer sizin de bir sorununuz yoksa hindistancevizi veya cevizle, deneyin derim. Hem çok çok çok basit, hem de çok çok çok lezzetli. Hem, belki de fazlalık olan yumurta aklarınızı değerlendirme yöntemi..




Cevizli, Hindistancevizli Makaronlar
Malzemeler (20 adet)
2 yumurta akı (yaklaşık 1/2 cup)
3/4 cup hindistancevizi
3/4 cup dövülmüş ceviz içi
1/2 cup tozşeker
Üzeri için eritilmiş beyaz çikolata

Yapılışı
  • Hindistancevizi, ceviz içi ve tozşekeri bir kaba alın.

  • Hepsini iyice karıştırın.

  • Yumurta aklarını (dondurulmuşsa çözüldüğünde kullanmalısınız) ekleyin ve güzelce karıştırın. Kuru malzeme kalmamalı.

  • Ellerinizi ıslatın. Birer tatlı kaşığı malzemeyi avucunuzda bastırarak şekillendirin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.

  • 200 derecede önceden ısınmış fırında 8-10 dk (çok fazla kızarmalarına izin vermeden almalısınız) pişirin.
  • Eritilmiş beyaz çikolata ile süsleyebilirsiniz.
NOT: Belirtmemde fayda var, yumurta akları, yumurtaların boyutlarına göre değişebileceği için adet olarak değil, ölçü olarak dikkat etmek gerektiğini fark ettim. Yoksa kuru malzemelere yetmeyebilir. Gerçi çok cıvık bir karışım değil de, yumurta akıyla hafif nemlenmiş, birleşmiş bir karışım olması gerekiyor.
Afiyet olsun.

Görüşmek üzere.


20 yorum:

  1. uzun zamandır birşey yaptığım yok. bunları görünce
    aşka geldim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) mutfak biraz keyif işi olduğu için insanın canı istemeyince olmuyor. Denersiniz umarım.

      Sil
  2. bayılırım böyle pratik tariflere. lezzetindense hiç kuşkum yok, ben de hindistan cevizini çok sevmesemde işin içine ceviz girdimi yeterli:))
    elinize, emeğinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ay canım çekti :) Çok güzel gözüküyor kesin yapmalıyım !
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenirsiniz umarım :) Uğrayacağım.

      Sil
  4. Bütün tarifler kendinden bir şeyler katıyorsun bu da bu işlere ne kadar sevdalı olduğunu gösteriyor. Ayrıca fotograflar da hep nefis. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy beğeniyosanız ne mutlu bana :) Seviyorum mutfakta uğraşmayı yaa. Tabi beğenen birileri olmalı ki yapası gelsin insanın. Ben öyleyim. Yensin, beğenilsin diye uğraşıyorum işte kendimce :))

      Sil
  5. Çok beğeniyorum ben bu blogu :D Ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) çok mutlu oldum..

      Sil
  6. değısık olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ben çok severim ve eminim bu tat harika oldu deneyeceğim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şeklini de beğenirsin umarım Aylin. Sevgiler.

      Sil
  8. ne kadar dolu dolu bir blog :) Ellerine sağlık, içim açıldı okudukça!İlham verdin bana... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Canım, sizleri ne kadar çok özlemişim meğer.
    Sayfana bir geldim ki, yine muhteşem görseller, muhteşem tarifler ve bana günün hediyesi gibi muhteşem bir tarif. Bayılırım hindistan cevizine ve cevize. Bugün doğumgünüm ve ben bu tarifi kendime hediye olarak yapacağım. :)
    Teşekkür ederim canım...
    Sevgilerimi sıcacık bir kucaklamayla buraya bırakıyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönmene çok sevindim. Doğum gününü kutlarım. Bebişinle çooooook uzun, güzel yaşlar dilerim canım. Umarım beğenirsin bu tarifi.

      Sil
  10. Bugün yaptım canım. Biraz göz kararı ile yaptım ölçüleri ama olsun :)
    Muhteşem oldu. Hemen bitti zaten.
    Hem çok pratik, hem de doyumsuz bir lezzeti var.
    Artık misafirlere mutlaka yapılacak.
    Çok teşekkür ederim tekrar canım.
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa seveceğini biliyordum :) Çok mutlu oldum beğenmenize. Sevgiler sana da, kocaman kucakladım bebişi de :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma