26 Eylül 2014 Cuma

Kupta Muhallebili Kemalpaşa

Arşivimde sırasını bekleyen bir sürü tarif var ama bu hafta ne yazacağımı, ne paylaşacağımı şaşırdım. Fotoğraflara imza yazmak artık sıkıntı haline geldi. Picasa'nın yazı fontlarını kaldırmasıyla Google Plus'ta imza yazamaz oldum. Bir süre 'oh neyse ki pixlr varmış' diyip rahatladım ama onlar da kelek yaptı, ücretli yapmışlar, indirmek felan gerekiyor. Anlayacağınız uyuz oldum. Şimdi befunky diye bir site buldum, orayı kullanıyorum ama onun da keleği yakındır. Böyle olunca insanın yazası da gelmiyor.
Şimdi biraz müzik dinleyince keyfim yerine geldi. Oturdum bilgisayarımın başına, seçtim tarifi, hızlıca düzenledim de. Bu tarifi ilk Pembe Tatlar'da görmüş, fotoğrafa vurulmuştum. O gün ona yazmıştım diye hatırlıyorum çok beğendiğimi ve deneyeceğimi ama yazmamışım. Ya da yazmışımdır da ben göndere basmadan bir iş felan çıkmış kalmıştır öyle. Genelde öyle olur çünkü. İşyerinde boş vakitlerimde bakınırken yorum bırakırım. Telefon çalar, bir iş çıkar kalır öyle yorumlar da. Neyse aradan epey zaman geçti, tatlı aklımda, yapacağım kesin, zaman bulmuşum, malzemeler hazır ama tarif neredeydi unutmuşum. Arayıp tarayıp buldum yaptım o gün onun yaptığı şekliyle. Çok beğendim. Bizimkiler de sevdi. Sonra geçenlerde tekrar yaptım. Bu sefer kuplara hazırladım, üzerlerini tarçın ve cevizle süsledim. Yine çok beğendim tabii ki :)
Çok yapıldı yazın bu tarif bloglarca. Malum çok sıcaktı hava, soğuk soğuk çok işe yaradılar yaz akşamlarında. İşte bunlar da benim yaptıklarım..



Kupta Muhallebili Kemalpaşa
Malzemeler
1 paket Kemalpaşa tatlısı
3 su brd. su
2 su brd. tozşeker

1 yemek kaşığı un
500 ml süt
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya

1/2 su brd. dövülmüş ceviz içi
1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı
  • Öncelikle küçük bir tencereye suyu ve şekeri koyup kaynatın. Kemalpaşaları ekleyin ve şerbeti iyice çekene kadar kaynatın. Daha sonra Kemalpaşaları kuplara yerleştirin.
  • Küçük bir tencerede muhallebinin malzemelerini tel çırpıcı ile iyice çırpın. Ocağa alın ve kaynayıp koyulaşana dek pişirin.
  • Pişen muhallebiyi kuplara paylaştırın ve soğuması için bekletin.
  • Ceviziçi serpiştirin kuplara, üzerlerine de tarçın. Buzdolabında iyice soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.
Görüşmek üzere..
İyi haftasonları.






8 yorum:

  1. Bütün Ramazan şu misafire yaparım,ay yok olmadı yarın gelenlere yaparım diye diyee.. Yapıcam ama kesin :))

    Nefis görünüyor, ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyle oldum :) sonunda deneyince de çok sevdim.
      Teşekkürler ziyaretin için.

      Sil
  2. kalori bombası gözüyle bakıyorum
    affet deniz,ama seyretmek çok güzel eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalorileri bazen sallamıyorum :) Say say nereye kadar :))
      Sevgiler size de..

      Sil
  3. denemeye değer bır tarıf evet bu resımlerı ıyı korumak lazım elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenirsiniz umarım siz de..

      Sil
  4. Şahane görünüyor. Bir de severim de o tosbik kemalpaşa tatlısını. Hatta çok komik bir de anım var. Geçen sene ailecek İzmir foça yolunda bir kendin pişirciye gitmiştik. Ailede herkes tatlıcıdır:) İkisi de taptazecik kemalpaşa ve şekerpare tatlısı olduğunu söyledi şef garson. Ahh bir türlü karar veremedim. Aklımdan neredeyse kemalpaşa ile ilgili tüm anılar teker teker geçerken ve o sırada herkes siparişini vermişken 'ben kemalpare istiyorum' deyivermişim:) Garson da peki hanımefendi size bir kemalpare yazdım dedi çok güldük, kocaman güldük. Şimdi kemalpaşaya ben kemalpare diyorum, şekerparenin de hatırı kalmasın diye:) Kemalpaşam olsa hemen yapardım bunu ama ne yazık ki yok. Siz benim için de kaşıklayın lütfen...
    Ayrıca çıtır çiçekli peçeteye da bayıldım...
    Sevgiler çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kemalpare güzelmiş keşke ikisi bir arada olabilecek tatlılar olsaymış, ciddi ciddi yeni bir tatlı çıkarılırdı bunun gibi. Çiçekli peçetelerim yıllardır benimle, kıyamıyorum kullanmaya :) Böyle numunelik fotoğraflarda çıkarıyorum anca :)))
      Sevgiler sana da..

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma