23 Kasım 2015 Pazartesi

Burgu Donut

Merhaba! Süper bir hafta dileğiyle selamlıyorum sizleri. Hey! Oradakiler. Kaç kişisiniz? :* :* :*
Görüldüğü üzere bugün keyfim yerinde. Sebebini pek bilmiyorum. Annem ve babam geldiler dün, ondan olabilir. Fırında yaktığım kurabiyeler dışında da her şey güzel gitmişti, ondan da olabilir. Yani mutlu bir Pazar'ın, mutlu bir Pazartesi'ye etkisi görüldüğü gibi :)
Dün müthiş bir gündü. Sorsanız, pek özel bir şey olmadı derim. Ama sabah gün doğarken gördüğüm manzaranın etkisi tüm günümü etkiledi sanırım. Çok özeldi. Yattığımda tekrar uyuyamamış olsam da erken kalkmak ve bir sürü şeye vakit bulmak harikaydı. Gerçi, zaten 8:00 - 8:30 arası uyanıyorum hep, ama 6:00'da uyanmak daha güzel.
Önümde bol vaktim olunca aklıma hemen hamur yoğurmak düştü. Poğaça yapıp kahvaltıya ablama gitmeye karar verdim. Poğaça hamurunu yaparken, ayrı bir kaba da hemen Maangchi'nin donutları için hamur yaptım. Yeğenim Güner donutları çok seviyor. Arada bir onun için yapıyorum. Bu sefer de onun için donut yaptım. Artık üniversiteli olan yeğenim Bican için de hindistancevizli kurabiye yaptım (ama ben fotoğraf çekerken yandılar:(( neyse ki Bican da bu hafta gelmemiş :)) )
Yani mutfakta epey vakit geçirdim. Hem poğaçalarım, hem donutlarım nefis oldular.
Burgu donutlar Güney Kore'de sokaklarda da satılan bir yiyecekmiş. Şekli uzun olduğu için yemesi daha kolay tabi. Ben bu şekli çok sevdim. Tabi üzerinde girintisi çok olduğu için o kısımda fazla yağ olabiliyor. Bunu da belirtmemde fayda var. Ama bu lezzetini etkilemiyor tabii ki :)
Donutlar yine Maangchi'den. Artık onu biliyorsunuzdur. Benim Koreli idolüm :) Son paylaştığı bu burgu donutlar çok hoşuma gitmişti ve kesinlikle yapacağım diye düşünmüştüm.
Maangchi videosunda çok ayrıntılı bir şekilde bahsediyor tariften. Oldukça basit ve yapması da keyifli bir tarif. İngilizce olduğu için video, ben de kısaca püflerini vereceğim size.

Burgu Donut
Malzemeler
3 cup un
2 yemek kaşığı erimiş tereyağı
1 paket kuru maya (küçük paketlerden)
2 yemek kaşığı tozşeker
1 cup ılık süt
Bir tutam tuz

Yarım çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı tozşeker veya pudra şeker

Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı
  • 1 cup unu eleyin, tozşekeri, mayayı ekleyip karıştırın. Erimiş tereyağı ve sütü ilave edip tahta kaşıkla iyice karıştırın. Kalan unu da ekleyip yoğurun. Üzerini bir örtüyle kapatıp, 40dk-1 saat arası, hamur iki katına çıkana dek mayalandırın. Kabaran hamuru tekrar yoğurun ve kapatıp tekrar iki katına çıkana dek mayalandırın. Bu sefer daha hızlı kabaracaktır.
  • İyice kabaran hamuru tezgaha alın. Güzelce yoğurun. İki eşit parçaya bölün. Her 2 parçayı tekrar ikiye bölün. Bu 4 parçayı da tekrar ikiye bölün. Çıkan 8 parçayı da ikiye bölüp 16 parça beze elde edin. Her birini yuvarlayıp hafif un serpilmiş tepsiye dizin. Üzerlerini streçle veya bir bezle kapatın.
  • İlk bezeyi alıp elinizle zeminde uzatın. Bir eliniz yukarı, bir eliniz aşağı hareket ettirerek burun hamuru. İki uçtan tutup kaldırdığınızda hamur zaten burulacak. Siz de bir iki burgu daha yaparak aşağıdaki şekile getirin hamuru. Uçlarını biraz sıkın ki açılmasın kızarırken.
  • Tüm hamurları bu şekilde şekillendirin. Her bir burguyu tekrar tepsiye alın. Ve üzerlerini her seferinde kapatın. Tüm hamurlar bittiğinde 10 dk üzerleri kapalı bekletin. Sonra her bir burguyu dikkatlice tutarak ters çevirin. Bu işlemi atlamayın, donutlarınızın alt üst yuvarlak hatlara sahip olmasını sağlayacak. Çevirmezseniz altları yassı olabilir. Tekrar 10 dk daha üzerleri kapalı bekletin.
  • Tencerenize 2cm derinlikte olacak şekilde sıvıyağ dökün. Orta ateşte kızana kadar bekleyin. Ocağın altını iyice kısın, çok sıkışık olmayacak şekilde, 3-4 adet hamurunuzu dikkatlice tencereye koyun. Altları çok kızarmadan çevirin. Her iki tarafı da kızarınca tekrar çevirin. Biraz daha kızartın. Toplamda 5 dk kadar kızarmalılar. Eğer yağınız çok kızgınsa çabuk kızaracaklar ama içleri pişmeyecektir. Çabuk kızardıklarını farkettiyseniz tencereyi ocaktan alın, 1 dakika kadar bu şekilde bekletin. Tekrar kısık ateşe alın.
  • Donutları tel süzgeçe veya kağıt peçete serili tabağa alın.
  • Bir kağıt torbada veya buzdolabı poşetinde tarçın ve şekeri karıştırın. Fazla yağlarını bırakan donutları bu poşete atın ve çalkalayın. Tüm çevreleri karışıma bulanan donutları çıkarın.
  • Tüm hamurlara aynı işlemleri uygulayıp bitirin.
  • Tercihen çikolatalı sosa batırarak yiyin.
Ben çocuklar için bazılarını farklı şekillerde yaptım ve süsledim.

Afiyet olsun!
İyi haftalar.

18 yorum:

  1. Ben 1 tane cikolatali alabilirmiyim?:)
    Ellerine saglik canim, nefis gorunuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tane çikolatalı geliyor hemen! :)
      Teşekkür ederim. Beğenmene sevindim.

      Sil
  2. Ellerine sağlık bayıldım bu donutlara harikalar bir de çikolataya bandımmı tam olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim :)
      Çikolata ile çok daha lezzetliydi, kesinlikle.

      Sil
  3. Sizi yeni keşfettim çok güzel tariflleriniz var ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenmenize sevindim.

      Sil
  4. Harika görünüyorlar. Donatin burgu hali. Tadina bakanlar ne sansli.
    Ayrica mutlulugunuzun hafta boyunca devam etmesini dilerim :)
    Iyi günler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel dileğiniz için :) Size de mutlu bir hafta dilerim.

      Sil
  5. Bu iş tamamen sevmekle ilgili. Herkese zevkine göre değişik şeyler yapmak, hep yeniliklere açık olarak araştırıp uygulamak ne kadar güzel. Çok da marifetlisin seni ilgi ve merakla izliyorum çoğu paylaşımını yapmayı beceremesem da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapabildiğim en iyi yöntemle sevdiklerimin gönüllerini almak hoşuma gidiyor.
      Gerçekten sevmekle ilgili. Yaptığın şeyi sevmediğin zaman zaten güzel bir şey çıkmıyor ortaya. Teşekkürler, ziyaretlerinizi görmek, fikirlerinizi duymak beni mutlu ediyor. İnşallah bir gün size de bir tarifimi yaptıracağım :)))) Hedefim büyük :D

      Sil
  6. Keyifler hep yerinde olsun:)) bunu mutlaka denemem lazım nefis sanırım. .afiyetler olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin keyfi güzel olsun, mutlu olsun. Bu aralar herkese mutluluk dileyesim var. Malum mutluluğa ihtiyacımız var çokça. Teşekkürler uğradığınız için. Sevgiler.

      Sil
  7. Denizcim ben bu pompidiklere yorum yazmıştım ama çıkmamış herhalde şahane internetimden olsa gerek:( Çok seviyorum pofidik donut. Yalnız dediğin gibi çok detaylı yazmışsın yapmaya üşendim. Hani ben sadece hamuru tut, kabart, yuvarlak yap kızart modundaydım:) Ama böyle burgu olmaları çok hoşuma gitti. Tunus'ta yemiştim böyle şekerlisini ama kocaaamanndı. Burada da pastanelerde satıyorlar birkaç kez aldım yine toz şekerli tabi:) Ellerine sağlık. Güzel değil şahane görünüyor canım. Öpüldün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen kayboluyor yorumlar sanırım.
      Aslında senin yaptığın şekilden pek bir farkı yok. Ben tam anlaşılsın diye detaylı yazdım, bilmeyenler için. Yuvarlaklar kesme kısmına kadar herşey senin yaptığın gibi. Bunda sadece elinde uzatıp burgu şekli verdikten sonra tekrar kabarmasını bekleyeceksin.
      Yaa aslında ben bu şekere bulanmış şeyleri hiç sevmem. Bunları pudra şekeri kıvamına getirdiğim tozşekere buladım. Zor yedim ama güzeldi de yalan söylemeyeceğim^^ O erimemiş şekerler cıyır cıyır gelince dişlerime içim bir tuhaf oluyor :)
      Uzun diyince aklıma Churros geldi. Bir gün de ondan deneyeceğim. Hem kızartma hem hamur çok tehlikeli ama napalım tek tük olur değil mi :)
      Tekrar uğrayıp yazmana sevindim. Teşekkürler, iyi haftalar Tuğbacım. Öptüm :*

      Sil
  8. elinize saglık paylaşımlarınızı takip ediyorum

    YanıtlaSil
  9. Çok güzeller, ben de churrosa benzettim, en kısa zamanda denemek istiyorum.Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma