7 Şubat 2016 Pazar

Kuru Domatesli ve Peynirli Milföyler / Volovan / Vol au vent

En kısa sürede yazmak istemiştim yeni yazımı bu ay için, ama izne ayrılmamla epey yoğun günler geçirmeye başlamam bir oldu. Pek vakit bulamadım buraya uğramaya.
Tuzlulara söz vermiştim en son. Çok pratik, lezzetli ve göz dolduran bir tarif paylaşacağım. Kuru domatesli, peynirli içle pişmiş milföyler.
Bunları son zamanlarda çok sık yaptım. Çay davetlerini ve kahvaltıları süsleyecek, istediğiniz şekillerde pişirebileceğiniz bir tarif.
Biliyorsunuz milföy hamuru çok çeşitli içlerle, hatta tek başına bile pişirilebiliyor. Çeşit çeşit şekillere sokulup oynanabiliyor. Bu son birkaç milföy denememde iki şekilde pişirdim. Biri börek niyetine, kare şekilde, diğeri de kare volovan şeklinde. Ben daha önce, blogumu açtığım ilk yıllarda bir tatlı denemesi yapmıştım volovan (vol au vent) olarak. Geçen hafta da ablamın arkadaşı misafirimiz olacağı için değişiklik yapıp volovan şeklinde pişirdim milföyleri.




Kuru Domatesli ve Peynirli Milföyler / Volovan / Vol au vent
Malzemeler
Milföy
Beyaz peynir
Rendelenmiş kaşar peyniri
Kuru domates
Kekik
1 yumurta


Yapılışı
  • Kullanacağınız kadar kuru domatesi sıcak suda yumuşamaya bırakın. Yumuşayan domateslerin suyunu süzüp minik karelere kesin. Beyaz peynir, kekik ve biraz kaşar peyniri ile karıştırın.
  • Yumurtanın beyazını ve sarısını ayrı kaselere koyun.
  • Milföyleri 4'e kesin. Bir fırça ile iki kareye yumurta beyazı sürün. Diğer iki karenin ortalarında yuvarlak veya istediğiniz şekilde kalıpla keserek boşluklar oluşturun. Bu delik milföyleri diğerlerini üzerine koyun. Üst milföylere de yumurta sarısı sürüp tepsiye dizin. 180 derecede ısınmış fırında pişirin.
  • Kabarıp kızaran milföyleri fırından çıkarın. Boşluklara domatesli içten doldurup tekrar fırına verin. 5-10 dk bekletip çıkarın.
  • Sıcakken veya ılıkken servis edin.
Afiyet olsun.


Görüşmek üzere.
İyi pazarlar.



2 yorum:

  1. Hmmm hmm ellerine sağlıkkk enfess görünüyor geliyorum hemen yemeye:)))

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma