30 Aralık 2016 Cuma

Elmalı, Hurmalı Tart / 2017'ye 1 Kala

2016'nın son günlerinden merhaba!
Bu günler soğuk, yağışlı, bu günler elektriksiz, susuz..
İki gündür tüm İstanbul'da bir elektrik kesiliyor, bir su. Bayağı sıkmaya başladı bu durum. Evler bir türlü ısınamadı. Elektrikler tekrar gitmeden bir iki fotoğraf düzenleyip paylaşayım dedim, bakalım yetişecek mi bu güne :)
Zaten kar da yağmadı. Bütün yurtta kar var, İzmir'e bile yağdı ama İstanbul'da tık yok. İki serpiştirip gidiyor. Neyse ki bugün az da olsa yağdı ve gönlümüzü aldı :)
Eh kar tutmadı buralarda belki ama ben karlı tarifler hazırladım bile. Kar ve çam ağacı temalı tarifler :)))
Elmalı Tart
Malzemeler
1 yumurta
3 kaşık yoğurt
4 yemek kaşığı tozşeker
150 gr tereyağ/ margarin, yumuşak
1 paket kabartma tozu,
Aldığı kadar un
3 adet ekşi elma
2 adet olgun hurma
2 yemek kaşığı tozşeker
1 çay brd. kırık fındık
Yarım çay kaşığı tarçın
Muskat rendesi
2 adet kakule


Yapılışı
  • Elmaları soyun, iki elmayı ince ince şeritler halinde doğrayın. Kalan bir elmayı da rendeleyin ve hepsini bir tavaya alın (Harcın çok sulanmaması için bir elmayı rendeleyip diğerlerini doğradım). Hurmaların içlerini kaşıkla çıkararak elmalara ekleyin. Şekeri, fındığı ve baharatları ekleyip karıştırarak 2-3 dk kavurun. Soğuması için bir kenara alın.
  • Hamur için; yumurta, yoğurt ve tozşekeri iyice çırpın. Tereyağı ekleyin çatalla ezerek karıştırın. 2 cup unu üzerine eleyin, kabartma tozunu da döküp iyice karıştırın.
  • Azar azar un ilaveleriyle yumuşak ama yapışmayan bir hamur olana dek yoğurun. Hamurun çok katı olmamasına özen gösterin.
  • Hamurun yarısından biraz fazlasını merdane ile kalıbınız büyüklüğünde açın ve tereyağı ile yağlanmış olan kalıbınıza yerleştirin. Ellerinizle hafifçe bastırarak ve yayarak hamuru hafifçe kenarlara doğru çıkarın. Üzerine harcı koyup yayın.
  • Kalan hamuru da unlu tezgahta açın ve çam ağacı kalıbı ile kesin. Parçaları elmaların üzerine yerleştirin.
  • Dilerseniz bu aşamada tartın üzerine yumurta akı sürüp tozşeker serpiştirebilirsiniz, ancak ben yapmadım. Piştikten sonra pudra şekeri eledim üzerine.
  • 180 derecede önceden ısınmış fırında altı üstü hafifçe renk değiştirene dek pişirin.
Afiyet olsun.
Görüşmek üzere.

2 yorum:

  1. Anladığım kadarıyla porsiyonluk tartlar olmuş, eğer öyleyse çok da güzel olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilimleyince tam porsiyonluk oldular. Sevdim bu şekli. Sizin de beğenmenize sevindim. Teşekkürler ;)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma