26 Şubat 2017 Pazar

Marmelatlı Kurabiye / Thumbprint Kurabiye

İki haftadır yayınlanmayı bekliyordu bu kurabiyeler. Pek yazasım olmadığı için bugüne dek kaldı. Bugün bir tepsi daha pişirdim, hepsini birlikte yayınlamak daha iyi olacak. Marmelatlılar ilk pişirdiklerim. Bugünkiler ise hazır meyveli soslu ve nutellalı olanlar.
Hamuru keyifli bir hamur. Piştiğinde de ağızda eriyen bir yapısı oluyor. Gerçekten çekinmeden tavsiye edebileceğim bir tarif. Sadece üzerine koyacağınız malzemenin çok sıvı olmamasına dikkat edin, hepsi bu.

Marmelatlı Kurabiye / Thumbprint Kurabiye
Malzemeler
2 yumurta sarısı
200 gr tereyağı/yumuşak
2/3 su brd. tozşeker
1 paket vanilin
1 çay kaşığı kabartma tozu
3 su brd. un (ben sarı un kullandım)
(Gerekirse 2 yemek kaşığı un daha)
1/2 su brd. koyu kıvamlı marmelat (ben erik marmeladı kullandım)
NOT:Marmeladınız koyu kıvamlı değil de akışkansa, 1 tatlı kaşığı nişasta ile 1/2 çay brd. suyu karıştırın. 1/2 su brd. kadar marmelada ekleyip küçük bir tavada veya cezvede kısık ateşte koyulaşana dek pişirin. Ben erik marmelatlarımı bu şekilde karıştırarak koyulaştırıp keklerde ve kurabiyelerde kullanıyorum.
İsterseniz daha farklı reçeller, fıstık ezmesi, karamel, Nutella tarzı çikolatalar da kullanabilirsiniz üzerlerinde.
Yapılışı
  • Tereyağı, hamuru yoğuracağınız kaba alın ve mikserle, arada spatula ile kenara sıçrayanları da indirerek 1-2 dk çırpın. Tozşekeri ve yumurta sarılarını ilave edin ve 1-2 dk da bu şekilde çırpın.
  • Kabartma tozu, vanilin ve 2 su brd. unu karışıma eleyin ve kaşıkla iyice yedirene dek karıştırın. Kalan unu da yavaş yavaş ilave edip yoğurun, ve gerekirse 1-2 yemek kaşığı daha un ilave ederek, ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edin.
  • Yağlı kağıt serili bir tepsi hazırlayın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda yuvarlayın, (dilerseniz bu aşamada hamurları tozşekerde yuvarlayabilirsiniz. Ben tercih etmedim. ) tepsiye dizin. Tüm hamur bittiğinde bir oklavanın ucunu una batırın ve hamurlar üzerinde çukurlar açın. Bu çukurları marmelat ile doldurun. Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında 15-20 dk (altları ve üzerleri hafif kızarana dek) pişirin.
Afiyet olsun.
Görüşmek üzere.

8 yorum:

  1. Oğlumun en sevdiği kurbişler. Hiçbir şey bulamazsam çilek reçellisini yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seven biri olunca yapması daha zevkli oluyor :)

      Sil
  2. Güzel görünüyor. Öğrenci evinin en kötü yanı fırınsızlık :') İnşallah evime geçtiğimde deneyebilirim. Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy öğrenci evlerinde çoğu şeyden mahrum kalır insan, ama orada pişenlerin tadı da hiç unutulmaz.
      Teşekkür ederim uğradığınız için. Başarılar :)

      Sil
  3. Senin anlatış tarzın ve görsellerin çok farklı.İnsanın içinden hemen kalkıp yapmak geliyor ama ben bu konularda özürlüyüm en basit bir kurabiye tarifini bile yapabilmem zor. Ama bir itirazım var o da Nutella'ya. Bence mucize bir ürün ama son zamanlarda hakkında çok kötü şeyler okuyorum, kullanmasak mı acaba? Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize gerçekten seviniyorum.
      Nutella hakkında yazılanlardan haberim var. Pek Nutella fanı değilim, o tarz tatlıya düşkünlüğüm pek yok neyse ki. İlle de o olsun demiyorum ama bizimkiler onu tercih ediyor evde.
      Ah ah aslında hiç paketli ürün tüketmemek lazım da olmuyor işte. Konu bu ürünlere gelince protesto edilmesi gereken o kadar çok firma var ki, yetişemeyiz her birine. Çok tüketmemekte fayda var.
      Teşekkür ederim uğradığınız için, epeydir girmiyordum bloglara. Ben de şöyle bir tur atayım :)

      Sil
  4. çok güzel yazı olmuş emeğinize sağlık sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma