29 Mart 2017 Çarşamba

Ay kurtarmaca -1 : Mantarlı Beşamel Soslu Tavuk Göğüs

Yeni bir bölüm daha açıyorum bu yazı ile. Eğer buraya yazacak bir şey bulamıyorsam ve o ay az tarif yayınladıysam, ayı kurtarmak için (arşivde o ayın yanında 1 yazması hoşuma gitmiyor) sadece tarif görsellerinden ve tariften oluşan yayınlar gireceğim bundan böyle. Hoş görünüz, ilham bey ile aramız her zaman iyi olmayabiliyor :/




Mantarlı Beşamel Soslu Tavuk Göğsü
Malzemeler (4 kişilik)
1 veya 2 parça tavuk göğüs eti (ben 1 kullandım, ama 2 daha iyi olacaktır)
Tuz, karabiber
1 yemek kaşığı un


Beşamel Sos için
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı un
1,5 su brd. süt
Tuz, karabiber


Mantar Sos için
10-12 adet iri kültür mantarı (ben kestane ve istiridye mantarı kullandım)
1 küçük boy soğan
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 diş dövülmüş sarımsak


Yapılışı
  • Tavuk göğsünü 2-3 lokmalık parçalara kesin. Üzerlerine çok az tuz ve karabiber serpiştirip unlayın. 1 yemek kaşığı sıvıyağ koyup yapışmaz tavada, yüksek ayarda, her iki tarafını da 1'er dk olacak şekilde pişirin. Derin bir borcamın içine yerleştirin.
  • Mantarları temizleyin, doğrayın. Soğanı yemeklik doğrayın ve 1 tatlı kaşığı tereyağ eritilmiş tavada 1-2 dk kavurun. Mantarlar, ezilmiş sarımsak, az tuz ve karabiber ilave edip, aynı tavada sularını salıp çekene dek kavurun. Fırın kabındaki tavuğun üzerine yayın.
  • Aynı tavaya 1 yemek kaşığı tereyağ koyup eritin. Unu da koyun ve kavurun. Süt, karabiber ve az tuz ilave edip kıvam alana dek pişirin.
  • Pişen sosu mantarların üzerine dökün. Mantarları kaşıkla 3-4 defa, hafifçe alt-üst ederek karıştırın ve sosun aşağılara da ulaşmasını sağlayın.
  • 200 derecede ısınmış fırına verip üzeri kızarana dek pişirin.
Pilav veya makarna yanında, hatta makarna sosu olarak servis edebilirsiniz.


Afiyet olsun.



2 yorum:

  1. Beşamel sosun yakışmayacağı bir yemek düşünemiyorum ama senin yazı ve fotograflardan bir kalori hesabı yapayım dedim çok yüksek çıktı. Ama lezzetli olan neyin kalorisi düşük ki zaten. :( Ellerine sağlık muhteşem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Kalori hesabına ben de başlamalıyım^^

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma