2 Haziran 2017 Cuma

Kıymalı Enginar Sapı Yemeği ve Yoğurtlu Enginar Sapı Salatası

Gezinin arasına girmek gibi olmasın ama^^ paylaşmak için sabırsızlandığım, vaktiyken yazayım dediğim bir tarifim var.
Enginar sapını pazarda ilk gördüğümde şaşırdım. Sap kısmının da yenilebilir olduğunu bilmiyordum. Zaten yaprakların yendiğini öğrendiğimde de şaşırmıştım^^
Sap kısmını hazır temizlenmiş ve su içerisinde poşetlenmiş olarak görünce denemek istedik ve aldık.
Eve gelince baktım ki zeytinyağlısı ve kıymalısı yapılıyoruş zaten. Tercihimi kıymalıdan yana kullandım ve hızlıca hazırlığa koyuldum. Büyük kısmıyla yemek yaptım, kalan kısmını da Ercüment yoğurtlu salata yaptı.
Her ikisi de çok beğendiğim lezzetler oldu. Özellikle yemeğe bayıldım. Bu ara pazarlarda enginar sapı kovalayabilirim^^
Gerçi enginar da aynı lezzeti verecektir diye düşünüyorum.
Kıymalı Enginar Sapı Yemeği
Malzemeler (2-3 kişilik)
10 adet enginar sapı
1 küçük boy soğan
Yumurta büyüklüğünde dana kıyma
1 avuç bezelye
1 avuç doğranmış havuç
2 yemek kaşığı ufak (kırık pirinç)
2 yemek kaşığı domates püresi
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı doğranmış dereotu
Su

Yapılışı
  • Tencerenize kıymayı koyun. Soğanı yemeklik doğrayıp 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile kıymaya ilave edip kavurun. Domates püresi ve salçayı ilave edip karıştırın.
  • Enginar saplarını uzunlamasına 4'e kesin, sonra da her bir çubuğu 2 cm uzunluğunda kesip tencereye ekleyin. Havuç ve bezelyeyi de ekleyip kavurun.
  • Yüzeyden görünecek kadar su ilave edin. Tuzunu, karabiberini ve en son da kırık pirincini ekleyip karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte pişmeye bırakın.
  • Havuç ve bezelyeler piştiğinde ocaktan alın. 
Yoğurtlu Enginar Sapı Salatası
Malzemeler
4-5 adet enginar sapı
2 küçük salatalık
1 yemek kaşığı mayonez
7 yemek kaşığı yoğurt
Tuz
Zeytinyağı
Dereotu

Yapılışı
  • Enginar saplarını ve salatalıkları rendeleyin. 
  • Yoğurt, mayonez, dereotu ve bir çimdik tuz ilave edip iyice karıştırın. 
  • Servis tabağına alıp üzerine zeytinyağı gezdirin. 
Afiyet olsun!
Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma