30 Mayıs 2010 Pazar

Baharatlı Patates

Geçenlerde Fırında Baharatlı Patates tarifini yazarken, patatesin yine baharatlı olan başka bir tarifini daha yazacağımı söylemiştim. Epey ara geçti aslında. Bugün akşam yemeğinde soya soslu tavuk (yakında onu da paylaşacağım) yanında servis ettiğimiz bir diğer yemek de bu olunca yazmanın zamanı geldi dedim.
Et yemeklerinin yanına yakıştığı gibi kahvaltıda da muhteşem oluyor. Yapılışı da çok basit.
Kuzenimden öğrenip dadandığım patatesler işte aynen böyle görünüyorlar :)))

Bence iç açıcı :)))


Baharatlı Patates
Malzemeler
3 adet orta boy patates
3 çorba kaşığı sıvıyağ
Pul biber, kekik, karabiber, tuz
Yapılışı : Patateslerin kabuklarını soyup su dolu küçük bir tencerede, diri kalacak ve dağılmayacak şekilde haşlayın. Fazla haşlayıp çok yumuşarlarsa tavada kavururken dağılacak ve hoş olmayacaktır. Patatesler biraz soğuduktan sonra büyük bir teflon tavaya sıvıyağı koyup patatesleri ekleyin. Üzerine baharatları ve tuzu serpip yüksek ateşte, tahta bir kaşıkla ve yavaşça karıştırarak 5-10 dk kavurun. Bazı yerleri hafif kızardığında olmuş demektir.

Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. asla hayır demem bence süper:)

    YanıtlaSil
  2. Deniz çok güzel görünüyor patatesler. Ben de kahvaltı için haşlıyordum ama böyle daha güzel oluyormuş. Ben de yapacağım böyle. Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  3. evet tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. birde bu patatesleri doğruosun küp küp iri olucak şekilde pul bber kekkik karabiber bir iki diş sarımsak tuz ve sıvıyap ekleyip fırın poşetine atıyosun ,poşeti bir iki yerinden delip fırınlıosun...... yemeye doyum olmuyor ayrıcada temizlik açısından daha kolay oluyor :)))denemenizi şiddetle tavsiye ederim ....

    YanıtlaSil
  5. DOĞRAYIPMI HAŞLAYACAĞIZ?

    YanıtlaSil
  6. Gülşah sorunu yeni gördüm kusura bakma. patatesleri bütün olarak haşlıyoruz. kavurmadan önce doğruyoruz. orayı atlamışım tarifte böylece açıklık getirmiş olduk :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma